Nieuws
|
25 januari 2023

Onze collega op het Autosalon 2023: een auto- of elektronicazaak?

Na enkele jaren pandemie kon dit jaar het Autosalon terug fysiek doorgaan. Febiac (de federatie van de bedrijven van de Belgische auto- en tweewielerindustrie) stelde dan ook alles in het werk om van de 100ste editie een echte knaller te maken. Met een eindtelling van 265.000 bezoekers lijkt dat aardig te zijn gelukt! Hieronder vindt u ons verslag en advies.

Car of the Year

Bij het binnenkomen viel onze blik onmiddellijk op de Car of the Year Awards. Onze vermoedens werden bevestigd: de Belg wil rijden met een SUV-model en dan nog liefst hybride of elektrisch. Een benzine of dieselwagen stond niet tussen de kandidaten en was zelfs amper terug te vinden in de hallen van Brussels Expo.

De Chinese markt

Opvallend was de afwezigheid van enkele grote spelers zoals Mercedes en Volvo. Gelukkig waren er ruim voldoende andere merken aanwezig om te bezoeken en te leren kennen. Zo was de Chinese markt sterk vertegenwoordigd met maar liefst zeven merken. De grootste trekpleister hiervan was BYD Auto (Build Your Dreams) met de HAN, een volledig elektrische luxe sedan.

Elektrische wagens

Zo ziet u maar dat de elektrische wagen opnieuw alom vertegenwoordigd was op het Autosalon en op heel wat aandacht kon rekenen. Gezien het gemiddelde prijskaartje van de elektrische wagen een stuk hoger ligt dan dat van de benzine of diesel variant, is een correcte verzekering dan ook een absolute noodzaak.

Hulp hierbij nodig? Bij Le Doux & Mortelmans geven wij u gericht advies zodat u met een gerust gevoel de baan op kan.

Geschreven door Jonas Van de Wouwer

Kent u deze producten al?