Nieuws
|
21 november 2022

Koen vertrouwt al jaren op de expertise van Le Doux & Mortelmans: “Zij zijn mijn reddingsboei in nood.”

Toen huisarts Koen Claus enkele jaren geleden op zoek moest naar een nieuwe verzekeringsmakelaar, kwam hij op aanraden van zijn vrouw al snel bij Le Doux & Mortelmans terecht. En na het eerste kennismakingsgesprek met accountmanager Kristof Dillen was het meteen duidelijk: dit zit goed. Dankzij hun gedeelde passie voor auto’s en gezonde interesse in elkaar als mens, spreken we jaren later van meer dan enkel een klantenrelatie. Daarom gaat Koen maar al te graag in gesprek met Kristof om te klinken op deze mooie band!

Hoe het begon

In het jaar 2000 startte huisarts Koen Claus na zijn stage zijn eigen huisartspraktijk in Burcht, Zwijndrecht. Hij nam de praktijk over van een andere dokter die naar de Verenigde Staten vertrok. Enkele jaren geleden besloot Koen dat het tijd was om te verhuizen en nam hij, na een jaar renovatie, zijn intrek in het huidige gebouw van zijn praktijk. Tussen de consultatie-uren in bezoekt Koen ook nog enkele patiënten in het rusthuis om de hoek.

Koen is een gekende huisarts met een passie voor auto’s. Toen de vorige verzekeringsmakelaar van Koen enkele jaren geleden zijn klantenportefeuille verkocht, ging hij op zoek gaan naar een nieuwe die zijn ‘totaalpakket’ - zoals hij het zelf noemt - kan verzekeren: de huisartsenpraktijk, enkele stukken vastgoed en luxewagens. Op aanraden van Koen’s partner Liesbeth kwam hij uit bij Le Doux & Mortelmans. Liesbeth zat al enige tijd in de autowereld en kende zo reeds veel tevreden klanten van hen. Toen Koen op zijn beurt kennismaakte met Kristof Dillen, accountmanager bij Le Doux & Mortelmans en tot op heden nog steeds Koen’s vertrouwenspersoon, was de band meteen gesmeed. Het klikte snel en hun gedeelde passie voor luxewagens zorgde ervoor dat Kristof meer werd dan louter de verzekeringsmakelaar van Koen.

“Kristof en ik voelen elkaar sinds dag één goed aan”, vertelt Koen. “We zijn geïnteresseerd in elkaars denken en voelen. Het is aangenaam om op die manier te kunnen samenwerken. Daarnaast is zijn communicatie steevast duidelijk en zijn aanbevelingen correct. Ik kan steeds op hem rekenen. En dat is belangrijk, want als er iets gebeurt wil ik als slachtoffer een reddingsboei aangereikt krijgen en een duidelijk antwoord krijgen op mijn vragen. Wat is de schade? Wat zit er mijn polis? Wat zijn de volgende stappen? Kristof geeft me die reddingsboei”, aldus Koen.

Kristof beaamt de goede band: “We spreken allebei vanuit een passie en die passie zorgt voor verbondenheid. De goede klik die we hebben is gebaseerd op een gevoel dat moeilijk te beschrijven valt. Of als ik er dan toch een term op zou moeten plakken, zou ik het ‘human dynamics’ noemen”.

Leer de persoon kennen, niet de cijfers

“Iedere klant heeft zijn eigen vakjargon, maar als verzekeringsmakelaar moet je steeds in een klare, duidelijke taal spreken, ook al zijn verzekeringen vaak een ‘droge materie’”, gaat Kristof verder. “Om met je klant mee te denken, moet je weten waar hij naartoe wil. En dat kom je niet te weten door de cijfers van de klant te leren kennen, maar net door de klant als persoon te leren kennen. Als verzekeringsmakelaar moet je altijd openstaan om de mens te leren kennen en voeling te krijgen met hun denken. Dat is de drijfveer. Als je daarnaast ook het contact levend houden en op de hoogte blijft van de veranderingen in het leven van de klant, dan brengt je dat een heel eind.”

Elkaars ja en nee respecteren

Koen kijkt tevreden terug op de afgelopen jaren en hoopt dat deze mooie samenwerking en vriendschap nog lang duurt. “De meerwaarde van Le Doux & Mortelmans is voor mij dat er steeds met tools en maatschappen worden gewerkt die kwalitatief erg goed zijn. ‘Degelijk spul’ zou ik het noemen in de volksmond. De adviezen die me worden aangeboden zijn telkens correct en mocht ik vragen hebben kan ik altijd terecht bij Kristof. Ik vertrouw volledig op zijn expertise. Hij is dan ook gespecialiseerd in twee zaken die voor mij erg belangrijk zijn: auto’s en vastgoed.

“Dat blindelings vertrouwen geeft me een gevoel van rust”, vertelt Koen verder. “Maar ik vind het ook belangrijk dat ik als klant ‘nee’ kan zeggen als ik niet wil verdergaan op een aanbeveling. Dat we dat allebei kunnen benoemen naar elkaar toe vind ik erg fijn. We zijn niet bang voor elkaars reactie. We respecteren zowel de ja’s en de nee’s die we krijgen van elkaar”.

Om Le Doux & Mortelmans in drie woorden te beschrijven hoeft Koen niet lang na te denken: professioneel, efficiënt en empathisch. “De communicatie is transparant en helder, dat is een belangrijk onderdeel van hun service vind ik. Mocht er iets gebeuren, dan weet ik dat Le Doux & Mortelmans er meteen is om me duidelijk te vertellen wat ik moet doen. Deze goede communicatie kan ik enkel maar toejuichen”, besluit hij.

Wilt u net zoals Koen Claus beroep doen op onze expertise voor uw verzekeringen? Contacteer dan één van onze experten via info@ld-m.be.